Ännu en kylig aprilmorgon

och jag tänker på min mamma. Idag är det tre år sedan hon dog och det har inte gått en enda dag utan att jag tänker på henne.

Det är också lätt att bli nostalgisk när man rotar i lillstugan som jag gör numera.

En annan liten människa, i högsta grad levande och hjärtegod, fyller 8 år idag!
Grattis Rasmus!



Här fyller han tre år.



Här är han fem år.



Skolavslutning i Fredsbergs skola, Rasmus 7 år, 2009!

Nu är det lillstugan som gäller. Vi var där i går kväll och sorterade bort gamla räkningar m m. Full sopsäck på en gång.

Fortfarande är det stora problem med luftrummen i större delen av Europa. Askmolnet rör sig ju med vinden så man vet ju inte vilka länder det berör i morgon ex v.  Jag, som aldrig flugit, känner absolut ingen längtan efter det heller. Okej, okej! Jag VET att det är farligare med bil. Skillnaden är att jag i min bil har egna valmöjligheter. Det är jag själv som bedömer väglaget, det är jag själv som bestämmer hastighet och vilken väg jag ska åka på, det är jag som bestämmer tidpunkt och vilken bil jag vill köra. Visst händer det ändå olyckor och saker man inte rår på, men då tror jag att det var så meningen. 
Ha det så bra!




















Kommentarer
Postat av: Anita Lindman

Lugn bara.Jag är glad om det är vitt imorron. Såg i DN idag när de plogade aska på vägen som vi plogar snö, nej det vill vi inte ha. Bättre med vit snö. Var GLAD för det.

2010-04-20 @ 22:44:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0