Sol, sol, strålande sol!

Dessvärre mycket kyligt inatt, men jag tror att både olivträdet och lagerträdet har klarat sig på altanen.

Igår var det rota på hög nivå. Packa, köra, ställa av - och börja från början. Och det var bara den lilla börja. Nu är det städvagn som gäller, därefter möblering, insortering, styling! Mycket jobb, men roligt.



Detta lilla ordspråk fick jag av Anita o Ingemar på förra helgens mycket trevliga resa! Tack än en gång!

Josse o Robert hemma igår och hämtade byrån. Givetvis var vi tvungna att åka till minst Kyrkans men det blev inga jätteinköp; en pocketbok av MajGull Axelsson samt några gamla notblad total 10 kr. <:)

Husvagnen kom trippande ut i solen igår, den skall få lite mysigt tyg och vädring. På logen hamnade omgående en del del andra konstiga grejor. Och mina vänner: En helt ny, oanvänd laxrosa korsett med strumpband o allt! Men den fick stanna inomhus

Lite nostalgisk blir man när man håller på med det här.
Man glömmer både vulkanutbrott, översvämningar, krig och annat otyg. Bara gottar sig i fina och roliga minnen och längtar efter alla de här små varelserna som idag är så stora och så självständiga.

Hur som: klart att Kalles kör klarade sig kvar. Men motståndet från Marie är faktiskt häftigt.

Annat historiskt som hänt: HV vann (tror jag).

Karolina och Andreas har bokat resa till Mexico. Hur kul som helst, förutom att flyga. Men i november skall väl ändå askmolnet tonat ned?

Eva och jag har äntligen kommit i gång med fotosortering igen. Jag försökte göra en förstoring av mammas och pappas förlovningskort men det funkade inte.



Får nog lämna in det till en fotograf.

Nu måste Siwan sätta en väldiger fart. Helst skulle jag har varit i den farten sedan några år tillbaka.
På återseende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0