Torsdag

och nyss hemkommen från den kära vävstugan. Är rejält trött efter allt rotande och bärande i lillstugan och det är ändå massor kvar att göra, mycket mer än jag trott vara möjligt. Jag börjar faktiskt undra över vårt förstånd när jag ser dessa mängder av sparade grejor, teckningar, skolböcker, tidningar, prydnadssaker, pärmar, ljuslyktor + tusentals andra saker för det mesta helt utan värde och jag minns inte ens var vi fått allt ifrån.
Men! Nu ska det väck i vilket fall som helst. Och skönt ska det bli! Sen kan man ju lugnt börja samla igen<:)



Lillstugan med alla sina brister. Inomhusbilder kan jag bara inte med att publicera.

Annat roligt är att vi tagit ut husvagnen och ska börja sommarutrusta den.

Norrländskt:

Annas man, han Karlsson, dog.
Hon ringde in en dödsannons: Han Karlsson ä´dö`.
Redaktören blir bestört: ska du verkligen inte skriva något mer?
Anna: Det blir för dyrt.
Redaktören: Jag bjuder på tre ord då.
Anna: Bra! Skriv till Snöscoter till salu.

Man KAN utrycka sig med väldigt få ord.

En längtansfull tanke som vanligt till alla mina kära och kära, ingen nämd och ingen glömd.
Kramis

Kommentarer
Postat av: Joysan

Hej min fina mamma! Hoppas att du har haft en bra dag både med vävstuga och ute i lillstugan. Fy vad jag önskar att jag bodde hemma-hemma nu så att jag kunde hjälpa till mer! Jag längtar hem! Idag har jag varit på myskväll med Sara, Fanny, Simone och två bekanta till, Hanna och Elin. Mysigt. Tre bebisar var med också, hihi. Så söta och alla i samma ålder. Vi hörs imorgon! Puss

2010-04-22 @ 21:18:23
URL: http://minipiglet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0