Det blidde inget gräsklipp

åkgräsklipparen var sönder, lagades och då kom Roger och Rasmus. Det blev minicross och den var också lite krånglig men sedan åkte våran lyckliga sonson med fart mellan tallarna, huset och taxen. Therese kom och hade plockat en halv plastkasse kantareller + två Ernst-träd. Ernst är familjens nya idol! Josse och Robert funderar på att köpa Ernst stora krona som komplement till skuggljusstakarna. :)
Här måste jag justera mig och tala om varför jag är förtjust i Ernst: han kan konsten att sätta värde på det naturliga, på ljusnyanser skapade av sol och skugga, detaljer som alltid finns i vår närhet: rost, sten, gammalt trä, spruckna hinkar, tegelstenar med mossa och mycket mycket mer. Massor som jag i alla år har tyckt varit så vackert! Klart att jag då gillar Ernst!



Tydligen gillar min kära dotter också Ernst, eller hur ska man tolka hennes ansiktsuttryck?
Kram!


Kommentarer
Postat av: Suz

Vad jag tycker undrar vi alla. Jag har en hemsk förmåga att se både konstig och/eller väldig arg ut på bild, konstaterade vi nu i veckan, så det här var kanske positivt :) en hyllning till Ernst.

2010-08-08 @ 14:49:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0