Rejält åskväder

och jag klarade det galant. Vågade till och med kuta hem till sommargrannarna och sitta där i lugn o ro, äta, dricka, prata och ha trevligt. För bara fyra år sedan så hade jag legat på golvet i badrummet och skakat av skräck, haft svår huvudvärk och illamående. Hade jag pratat med en psykolog så hade denne tvärsäkert sagt: Kbt. Kognitiv beteendeterapi. Och det är väl ungefär det som det handlar om, att övertala sig själv helt enkelt.

Nu gapar vävstolen tom igen och jag får klåda i fingrarna: vill göra ny framknytning, planera nya mattor. Men jag får försöka knyta fransen på de redan färdiga först, även om det inte är lika kul som att planera nya färgsammansättningar.







Favorithatten tillsammans med favoritkransen nr 2. Ettan är gjord av videkissar.
Återkommer.

Kommentarer
Postat av: Joysan

Du är så duktig min fina mamma :-)...Med både vävar, kransar och åska :-)...Puss

2010-08-14 @ 13:19:10
Postat av: lilian

jag bara tycker att ni är underbara som hinner och orkar med allt och alla vilken fiiin trappa det blev och vilken fin krans fortsätt att vara dom ni är

2010-08-14 @ 13:53:13
Postat av: Sandra

Vilka fina mattor Siw!

Vi har en trasmatta hemma som vi fick av Ds mamma i förlovningspresent. Den fick D´s mamma o pappa när de förlovade sig o är gjord av kläder som D´s mamma o syskon hade när de var små. Den ligger mej varmt om hjärtat. :) Skulle gärna vilja ha fler, men tycker att det bara finns i plast nu för tiden. :(

2010-08-14 @ 23:33:17
URL: http://familjen5.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0