Hej alla goa igen!

Nu ska jag berätta: I morse märkte vi att Hjärtebarnet inte mådde bra. Hon pep och orkade inte hoppa upp i älsklingsfåtöljen, men när vi lade henne där så låg hon kvar oavsett vad vi gjorde. Nosen var sval och fin men hon var märkbart dålig. Vi skulle ju åka och storhandla så käre maken bestämde att en sjuk tax är inte bra att ha med sig i bilen. "hon får vara hemma"!!!
Men där hade gjort upp notan utan att tala med hovmästaren. Hon tänkte minsann inte stanna hemma. Med ett raskt hopp ned på golvet och vilt svängande svans hoppade hon glatt in i buren och tittade på mig: "stäng luckan nu så åker vi"!
Det gjorde vi och bilen blev smockfull med julmat och taxen låg inlindad in sin röda fleecefilt och pep inte ett dugg!
Nu är hon pigg igen och har tiggt mat som vanligt. Dessbättre så verkar det som om Valborg också mår bättre och har jagat möss med full fart och även velat gå ut! Kan det vara så att de har haft någon form av influensa som båda varit påverkade av? Till saken hör att jag varit smådålig några dagar med hals- och huvudont och idag känner jag mig febrig. Men jag lever säkert i symbios med mina kära små vänner :)).



Mina kära små!
En liten undring: vad är det på tv ikväll och i morgon kväll nu när allt har slutat: Så mycket bättre, Idol och Dansbandskampen, allt är ju slut. Men på måndag Josefine då kommer höjdaren, då kommer Ernst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0