Ja må hon leva, ja må hon leva

uti hundrade år.
 Min älskade tvåa fyller år idag och jag minns den här dagen som om den varit i går! Ungefär samma väder som idag, fast -22 gr och snö. Jag fick lämna pepparkaksdegen på arbetsbänken och julgranen i farstun och åka till bb, tre veckor före beräknad förlossning :(. Kom in kl 1500 ca, traskade runt i rummet mellan värkarna och 18.04 födde jag min andra dotter, rena skolförlossningen det med :))
 Min etta är född i maj, så det var faktiskt stor skillnad. Det var omständigt och jobbigt att ha en nyfödd i -26 gr som det var den dagen vi fick åka från bb. Så fortsatte ju hela vintern och det var inte så roligt. Det kändes som om vi aldrig kunde vara ute, det gick ju knappt att andas med vuxna lungor. Inte hade jag hunnit skaffa barnvagn heller, men det gjorde jag på nyårsafton, en midnattsblå jättesnygg Emmaljunga. Babysängen däremot var färdig. En liten läckerbit i vit spets och rosa sidenband. Så hade jag julgranen tänd när jag ammade på nätterna, den korta tid jag kunde amma :(. Tyvärr har jag aldrig lyckats så bra med det, det blev komplikationer och så var det kört.
Är det något jag saknar i min nuvarande stillsamma tillvaro så är det just graviditet, förlossning och spädbarn hur dumt det låter. :).

Här är min tvåa, Polly och jag  13 nov 2010.
Ha en riktigt bra födelsedag och krama om er allihop!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0