Jag valde att skratta

speciellt när jag fick Sandras goa kommentar att hon läst, en eller fler spelar ju ingen roll:))

Nu är två av tre badrum färdigskurade inför julen (förutom golven som jag gör i kväll) jag själv är renskurad dock inte inför julen :), det blir lilla julafton i bastun i morgon kväll, förhoppningsvis också med Joy!

Kanske också knäck-kok beroende på när hon kommer. Iaf så ska skinkan kokas och granen klädas, det är gamla traditioner som jag aldrig skulle våga rubba på. Då skulle Mimmi komma med tordön!

För en stund sedan hade jag besök av en liten god tomte-nissa :))

Jag fick så mycket fint, låt mig visa:



En härlig bok!



En väldigt trevlig bonad (lämplig pensionärspresent eller hur?)



Och flaska nr 2 i min nyss påbörjade vinkällare!!!

Tomtenissan heter Ewa och är min högt älskade lillasyster, klapparna var från henne och hennes familj! Tack så jättemycket, de ska bli till stor glädje för både mig och käre maken!

Förkylningen och tiden går lika långsamt just nu. Jag längtar så efter att mina kära skall komma hem och komma helskinnade dessutom. Jag är alltid lika nojig när de vistas på vintervägar och alltid lika lycklig när de kommit fram. Även om olyckssiffrorna sjunker för varje år så är det i alla fall höga siffror, ett par-trehundra som mister sina liv och ännu fler hundra som mister nära och kära vilket är oerhört skrämmande. Jag tänker jämt: vi KAN ju inte klara oss så länge till, vi är ju en så stor familj och utspridda över hela Sverige. Så är det att vara nojig, då tar man ut alla sorger i förväg. Men om de bara klarar sig den här gången så ska jag försöka sluta noja, jag lovar!

Ser ni duken som flaskan står på?



Den hittade jag och käre maken när vi tog reda på hans mammas vindsförråd 2003 när hon dog. Det var ett stort brännmärke på den som jag klippte bort och lappade och därefter broderade den bit som fattades. Det syns inte mycket men det syns :))



Det är i alla fall roligt att ha något kvar som hon broderat på ca 1940-talet.
Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0