1 februari

är lite magiskt för mig. Idag för 24 år sedan var en lördag och jag låg på BB. Med sipprande fostervatten låg still, fick knappt inte ens vända mig. Beräknad förlossning var 10 maj och jag tyckte att februari lät mycket närmare maj än januari. Egentligen var jag fruktansvärt ledsen för jag trodde inte ett ögonblick att jag skulle få ett levande barn. Två dygn senare hade jag en pytteliten flicka låg på barnintensiven i sin kuvös. Frisk och duktig, hon t o m skrek. Men som minst vägde hon endast 740 gr och var 35 cm lång. Född 15 veckor för tidigt.

        

Första bilden är hon en timme gammal, personalen på förlossningen tog bilden med polaroidkamera för att kunna ge till mig när jag vaknade ur narkosen.
Andra bilden är en studiobild för ca 1 år sedan. Övriga två bilder är hon tillsammans med två av sina älsklingar.
Hon döptes till Joy och har ända sedan hon överlevde verkligen levt upp till sitt namn.

Jag var ute i växthuset och vattnade. Passade på att fota snömängden, jag har aldrig sett så mycket snö här som det är nu.







Den sista bilden visar vår avundsjuka Molly. Joy, det var den jag tog när jag pratade med dig i telefon i går kväll.

Kram.

Kommentarer
Postat av: Joysan

Aaaaw...Jag elsker dig min kjeare mor...:-)...Tänk att på onsdag är jag ju nästan vuxen på riktigt. Haha...vilken söt bild på Mollsan xD...

2010-02-01 @ 13:44:50
URL: http://joysan.blogg.se/
Postat av: Joysan

Ja...det är av läxor man lär sig. Bara att hoppas på att det här flyter på smidigt nu :-)...Tele2 är bra :-)...Synd att de inte finns som fysisk butik :-(...Hörs imorgon! Love you! Puss

2010-02-01 @ 23:43:06
URL: http://joysan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0