Detta är början

till slutet! Jag glömde precis bort en uppdatering i går! Läste bara alla andras och hade hur trevligt som helst.
Men jag glömde inte att sy och var förmodligen helt borta i tillklippningens svåra konst. Sen pillade jag en hel del med ipoden, men har ännu inte lyckats få in någon bok. Men det kommer, allt får ha sin lilla tid.
Jag såg idag att Robert fyllde år i går så nu börjar jag med en stor Grattiskram, Robert, 26 år!
Passar också på att gratta Sandra idag på namnsdagen.



Vid våra småfåglars matplats i morse!



Vårt sovrumsfönster mot norr och min favorithoya full blom.



Gissa vem som planterade den här lilla granen 1978? Just, det, madame själv så klart. Jag hade hört av vuxna att barrträd man flyttar från skogen måste ha exakt samma läge  och jag hade ingen kompass. Vad är att göra? Jo, man gräver upp granplantan, tar den varligt i sin famn och börjar backa ut ur skogen och fram till gropen man grävt innan. Problemet är bara att det är så lätt att ramla när man går baklänges i skogen. Men fram kom den och nu kan man inte ens ha julbelysning i den för att den är för stor.



Så här tycker jag det ska se ut!



Inte så här.

Men vardag är något annat i dag mot vad det var för 25 år sedan.

Idag är det 50 minuter mer dagsljus än vad som var för två veckor sedan, man må hålla det i minnet för dagarna är så lika och så grå.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0