En fredag

när jag slagits mot min innersta vilja och i stället städat. Detta bara för att Joy o Simon skulle komma hem och det är pinsamt att låta dom se allt sydamm m m. Så jag städade snällt som man ska göra när man är en snäll kvinna och därefter lagade jag mat. Allt utom själva kycklingen. Gott var det i alla fall, vem som än gjorde vad:

 

Någon bild på Simon o Joy hann jag aldrig få innan de åkte igen. (För att hälsa på kompisar).
Jag kan verkligen rekommendera recepten i tidningen Lantliv, de rätterna är otroligt lättlagade och mycket välsmakande. Bygger dessutom i första hand på svenska råvaror vilket utesluter långa och dyra transporter.
Dessutom tycker jag inte att tomater, gurka m m smakar ett dugg så här års, de är nästan mer bukfylla än snabbmat, vilket är det värsta jag vet.
Nog om mat. Idag hann vi aldrig träna. Egon var på hårdpass hos sjukgymnasten Ida och han fick bäras ut på bår (nästan). Nu skall jag gotta mig med Let´s dance och i alla fall få titta på andras smidighet och taktsinne.
Kram

Kommentarer
Postat av: Mirijam

Vad duktig du är!

Hoppas ni har det underbart ikväll!, och att ni får en bra all hjärtans dag helg!

Jag har min Frank på besök här nere i Sthlm :) (uppe för er), och dessutom så har jag fått en bonus för gott arbete av mina chefer idag! - så jag känner mig på topp :)

Massor av pussar och kramar till världens bästa morföräldrar!

2010-02-12 @ 20:33:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0