Ganska trevlig

fredag kväll även om vi saknade våra kära jättemycket. Lets dance var som vanligt bra, men jag har ännu inte sett någon direkt favorit.
Plan Internationel mailade igår och bad om hjälp till Haiti, det är så fruktansvärt att tänka på alla dessa skadade och levande begravda människor, speciellt barnen. Självklart att vi måste hjälpa. Sedan 10 år tillbaka har vi ett fadderbarn i Niqaragua. Han heter Vilmer och vi har fått många brev och foton från honom. Våra futtiga 200 kr i månaden har hjälpt honom med både skolgång (terminsavgifter) böcker kläder och mat i 10 år. Så är vi Världsföräldrar med ännu en futtig hundring, men kanske kanske har man kunnat hjälpa ett och annat barn.
Jag är helt emot allt vad märkeskläder, märkesväskor - ja, allt som beskrivs som bättre och dyrare därför att det heter något speciellt. De pengar jag spar in på att aldrig köpa märken (det blir faktiskt mycket) kan vi istället hjälpa barn för.
Om jag vore förmögen skulle jag driva ett eget barnhem, det har varit min dröm i många år. Men nu är jag inte förmögen så jag får fortsätta drömma gratis.
Så får jag också bekänna att jag är förtjust i att handla på Loppis, Seccond Hand m fl och kunna åka hem och måla eller klä om det jag köpt till min egen design.



Gardinerna är gamla lakan från Erikshjälpen, omsydda av mig. Lavoaren är en kombinationsmöbel. Egon fick en vacker gammal överdel i ljus marmor och så hittade jag ett svart skåp hos Kyrkornas Seccondhand i Mariestad, efter målning och sammansättning blev det så här. Spegeln har vi också köpt på en loppis men då var den mörkbrun.




Lite arvegods (speceriburkarna) lite loppisgrejor och den vackra pärlljus-slingan är en julklapp från vår egen glädjespridare, Joy och hennes kära sambo Simon. Se bild nedan.



Julen 2009, mysigt eller hur?

Kommentarer
Postat av: Joysan

Ja...visst är det hemskt med jordbävningen :-(...Jag har tänkt varje dag nu att jag måste skicka ett hjälp-sms men så har det inte blivit av. Men NU ska jag göra det! :-)...Vilka fina bilder du har lagt in :-)...Jag älskar allt det vita och försöker kopiera över till vår lya 'fniss'...beställde hem en jättefin hängampel med tillhörande krukor i vitt med snirkligt mönster. Kan lägga ut en bild på bloggen sen :-)...Hahaha...bilden längst ner är verkligen...smickrande 'fniss'...Hörs sen! Puss

2010-01-23 @ 12:35:09
URL: http://joysan.blogg.se/
Postat av: Mirijam

Åh, eran hall är helt wonderful! -MEN! ingen mer förändring i köket! - det ska va som det alltid har varit! :)

2010-01-26 @ 11:11:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0