Just nu

krånglar tvättmaskinen, två år gammal, på grund av det råkade jag få in vatten i dammsugaren, ett år gammal, förra veckan gick strykjärnet sönder, men det var i alla ordentligt gammalt, 15-16 år sådär på ett ungefär. Diskmaskinen diskar på nåder, den är inte heller splittny, symaskinen har krånglat för några veckor sedan, värmepumpen gick sönder mitt i julhelgen och datorerna krånglar konstant!  Det som är positivt är ju att det inte är mycket mer som kan krångla - teknik är bra men det är lugnt och skönt med vedspisar och vävstolar.
När jag tänker efter så har det ju alltid varit så här och hur orkade man när barnen var många och små?



Siw, Egon, David (barnbarn) Jessica (som bodde hos oss i veckorna några år) och så Rasmus (barnbarn.

Men det är klart att det fungerade. Sådana här energitjuvar ska man inte ens bry sig om. 

Det är roligare att minnas allt kul vi haft och alla glada stunder med alla barn.




Kommentarer
Postat av: Anita Lindman

Vad jätte trevligt att läsa.Du är väl teknisk om någon!

2010-01-25 @ 18:18:48
Postat av: Mirijam

Ja, och strykjärnet var ORDENTLIGT använt med! Jag vet ingen människa i hela världen som använder sitt strykjärn så flitigt som du gör!, förutom mamma då, men efter er två så tog det slut på strykjärn i barnaskaran ;)

2010-01-26 @ 11:21:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0