Tisdag eftermiddag

och jag har fått så mycket sol idag att jag var tvungen att gå in och vila lite i skugga. Men det har blivit mycket gjort i trädgården, båda Flammantanzerna är nedklippta, några nyplanterade krukor, fönsterlådor till Lillstugan, parasoller framtagna, möbler utburna, målarplats klar m m. Ändå är det helt otroligt mycket kvar att göra!
Om man ändå vore lika stark som man var när det här kortet togs:
Ja, tyvärr. Nu har har jag försökt ladda upp bilder sedan i går men något är tydligen fel med blogg. se för det blir bara Error.
Återkommer. (idag är det onsdag em, men jag började inlägget i går ) :)



Här kom bilden. Jag fattar inte skillnaden. Förut försökte jag ta bild från skannad fil, gick INTE. Nu fotade jag bilden med min kamera och satte in i datorn på samma program: det funkar.
Kan något tekniskt snille förklara för mig vad som är skillnaden?
Tillbaka till verkligheten.
På den tiden var jag alltså mycket starkare, orkade tre gånger så mycket och jobbade många fler timmar på dygnet mot nu. Det var alltså dit jag ville komma.

Idag har jag i alla fall klippt ned varpen med benägen hjälp av IngaMaj. Men vi råkade tappa 18 trådar ur solv, vilket innebar att vi fick trä tillbaka dessa genom 2 solv och 1 sked. Japp, nu är det klart och städade gjorde vi på kuppen.
Hemma har jag rensat eklöv! Om de vore något värda skulle vi vara miljardärer! Och någon lövsug funkar aldrig när man ska ha den, precis som alla andra maskiner.
Men det är otroligt fint väder och så varmt !
En riktig sommardag!

Jag håller tummarna för Karolina och Josefine!

Kramis

Kommentarer
Postat av: Joysan

Vad duktig du är med vävar och eklöv och blommor och allt annat! Du är fortfarande stark :-)...och lika vacker som på fotot :-). Anledningen till att du inte kunde lägga upp den bilden här är för att den var sparad i fel filformat, det måste vara JPG eller Gif (tror jag). Märkte det när jag skulle spara fotona som du hade skickat, haha. Tack för dem förresten :-). Väggen kommer bli jättefin! Visar fotoresultat när det är klart :-). Hörs imorgon! Puss

2010-06-02 @ 20:37:22
URL: http://minipiglet.blogspot.com
Postat av: Suz

En superfin bild!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0