I går fastnade jag

vid symaskinen. Jag skulle bara sy en prototyp på en kudde därför att jag saknade mått och mönster. Men jag ville ha en rund kudde med mittmotiv. Köpte nämligen ett jättesnyggt tyg på CM i Moholm, en affär som jag kan rekommendera varmt.



Jag har alltid gillat tyger med text på och nu kan jag frossa i detta, det finns massor med snyggt-



Det blev en kudde till slut, men den har massor med fel och brister som jag måste rätta till innan jag syr nästa.



Den här underbara lilla skapelsen fick jag av Anita för några veckor sedan. Och på tal om Anita! Grattis AnnaKarin till en härlig tjejvasa; 3 timmar och 18 minuter är verkligen bra!



Käre maken älskar tulpaner och detta är de första för i år!



Samma tulpaner några dagar senare där jul möter påsk. Jag fick en så vacker zinklåda av Josefine och Robert när de var hemma strax före jul och jag tänker ha den kvar framme hela året.



Sedd ur annat perspektiv



Här är en som njuter av vackra vintervädret utan att behöva besväras av det. Kunde Valborg gå ute med alla fyra tassarna i vädret så skulle hon göra det. Nul väljer hon istället varm fönstersmyg.

Återkommer.

Kommentarer
Postat av: Mirijam

Vad du är duktig mormor! Jag hoppas jag kommer att lära mig lika mycket som dig genom mitt liv :)

Och jag längtar verkligen tills jag får min lilla vindunksväska! - jag tänker på den hela tiden :) - inte alkoholistvarning då, utan snarare HA-varning :)

Hoppas ni har det jättebra! Puss och kram!

2010-03-02 @ 13:51:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0