Pingstafton

+20 gr, soldis. Härligt med andra ord.
Idag smyger vi nog igång så sakta och tyst som möjligt. Jag känner mig inte riktigt färdig än, men det är säkert mitt jätte, jättestora självförtroende som spökar. :)





Här är i alla fall embryot till Lillstugeloppisen.
Hjärtligt välkomna alla som vill kika.

Det har ju börjat hända annat här. Uppstädning, röjning m m.
Tusen tack än en gång, Joy o Simon!



För ett par dagar sedan var hela gärdet igenvuxet med stor sly. Sedan kom Simon och röjsågen!



Här låg en hög med makadam, ca 6-7 kubikmeter, sedan 4 år tillbaka. Sedan kom Simon o Joy med sina spadar, krattor och tävlade med varandra till dess att högen var slut!!!
Nu ska vi röja färdigt och ställa ned husvagn och bilkärra. Vi är så glada för den här hjälpen därför att vi helt enkelt inte klara tunga jobb längre.
En annan rolig sak hände i går. Vi fick ett brev: "Hej Siw o Egon!" Ett jättegulligt brev från våra första två fosterbarn, Harald och Astrid, som bodde hos oss i två år. Gissa att vi blev glada, Egon ringde upp bägge två och nu ska de komma med familj och hälsa på oss. Vad roligt det känns!
Återkommer!

Nu har vi börjat! De första kunderna har varit här! Och handlat!



En fin lycka-till blomma från våra vänner och första kunder, Kjell o Lilian!



En del av vad de köpte. Tack och välkomna åter!




Kommentarer
Postat av: Joysan

Ååååh, vad roligt att loppisen har öppnat nu :-). Och att du haft dina första kunder :-). Jag lägger upp en länk i bloggen ikväll :-). Och så ringer jag såklart sen :-). Jag har fått löneförhöjning förresten, med hela 5 kr i timmen :-). Är jättenöjd. För sen kommer det ju en till höjning nu i juni :-). Yeayy! Hörs sen! Puss

2010-05-22 @ 12:54:08
URL: http://minipiglet.blogspot.com
Postat av: Anita Lindman

Lycka till med Er Loppis. Vi tyckte den var jätte-

trevlig. Tac för jag fick handla på krita så länge.

Jens och Inger- Marie var glada åt köpen. Nu skulle han hem och brygga kaffe i pannan han köpte.På onsdag ska vi dit och smaka kaffet som då också ska bryggas i den.Allt var lyckat. Jag hör av mig vad det gäller formarna.

2010-05-23 @ 19:04:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0