Snöig lördag

och hänsynslöst kallt. Trots detta en mycket trevlig dag. Jag var med på Lövsängsvävarnas vårutflykt som denna gång gick nedåt Boråstrakten. Närmare bestämt Torpa stenhus från 1400-tal. På vägen kaffe med mycket goda smörgåsar från Reginas i Slätte. Framme vid Torpa, efter rundvandring i hantverksbutiken blev vi guiden runt i slottet. En mycket kunnig och rolig guide som verkligen kunde konsten att prata. Välartikulerad och bra röst.
Sedan blev det en härlig lunch vid Hofsnäs herrgård och även där fanns en trevlig hantverksbutik. Efter lunchen for vi till Gällstad och shoppade. Det var som ett Ullared i miniatyr fast det var olika affärer. Hittade faktiskt ett par tröjor, ett linne och ett par capribyxor. Alltihop för en fem-hundring, det kan det vara värt. Så var det kaffe och hemresa, snön hade övergått i iskallt regn, men en rolig dag i roligt sällskap och med välordnat arrangemang. Eftersom vädret verkligen inte inbjöd till foton och på slottet fick man inte fotografera så blev jag utan kort att visa:



En suddig bild av broschyren tog jag hemma, inte mycket att komma med.



Men titta vad jag hittade i en seccond handbutik! Hemvävd, oanvänd vävnad, jag tror tekniken är krabbasnår men jag måste kolla det. Priset var en tjuga, kvinnokraft är verkligen inte högt värderad!

Ha en skön söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0