Tisdagen den 4 maj

Vädret blandat, inte så lockande att vara ute alltså. Så jag tog tag i mamma o pappas album, min syster o jag har flera gånger försökt att få lite ordning på kaoset. Vi är ju tre som skall dela och det finns ett stort antal album och foton.  Så idag har jag i alla scannat hälften av albumen, alltså den högen kort som vi kom överens om sist. Och då fick jag en HELT unik ide´! Istället för att bara sitta och glo på datorn och vänta på nästa kommando så började jag städa dataskåp, pärmar, diverse pappershögar, brevhögar, föreningsgrejor, ja allt tok som vi spar i det här huset. Det är alltså mycket, mycket värre i huset än i lillstugan. När det sedan gäller loge, magasin, loft +3, ladugård, källare o växthus så blir det hela tiden bara värre. Inte ens carporten är ren från prylar.
Okej! Jag ska inte gnälla utan göra som jag gjorde: Sätt fart! Och är det ordning i skåp o lådor, fotona är scannade, bara skräpet skall bäras ut. Så hittade jag också en massa kul:



Ursäkta de sneda korten, men det är jättesvårt att få små kort rakt i scannern.
Överst mamma o pappa på hans 60-årsdag.
Därefter kommer ett generationskort: Min mormor, min mamma och jag och mina tre barn.
Och så ett mycket typiskt pappa-kort: han fiskade nämligen jämt. Och såg för det mesta ut så här alltså.
Jag saknar dem jämt.

Nu ska jag i alla fall fortsätta i galenskaperna, håll tummarna för att det mesta hamnar i soptunnan.
Kramis

Kommentarer
Postat av: Joysan

Åh, älskade mommo och moffa! Fina bilder :-). Hörs sen! Puss

2010-05-04 @ 13:31:40
URL: http://minipiglet.blogspot.com
Postat av: Joysan

Hihi...det är inte fotona, det är den vackra inredningen, det trygga lugnet och de otroliga människorna som bor där som gör bilderna fina :-). Hoppas att presenten har kommit fram :-). Love you!

2010-05-05 @ 14:31:32
URL: http://minipiglet.blogspot.com
Postat av: Anonym

tack för dina fina kommentarer på min blogg, jag kikar in i din blogg ofta kul att läsa

Kram

2010-05-05 @ 18:04:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0