Torsdag kväll Kristi himmelfärd.

Vi lagar mat, kycklingfile med rösti och sallad med färsk ingefära. Vädret är som vanligt, kallt och regnigt men inne är det varm och gott. Kosläppet gick bra enligt färsk rapport från Hälsingland, ca 400 personer var där.
Kl 13.30 åkte vi till M-stad. Med i bilen var David som skulle på sin första date!! Gissa om han var nervös?


David, något yngre än i dag, men lika gullig.

Jag längtar och saknar! Er alla! Jag tänker på att just idag så var min vackra farmor helt nyförlöst och hade fått ännu en son, Karl Axel Sjöberg. Och detta är alltså 90 år sedan! Visst känns det märkligt!



Min farmor och farfar, Verner och Alma Sjöberg. Otroligt duktiga människor. De byggde hela sin vackra gård, Brotorp, själva - bostadshus och samtliga uthus inkl ladugård och stall. Därtill födde och fostrade de sina sex pojkar och sin enda flicka. Pappa var nummer tre i barnaskaran.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0