Fredag igen, hur fort går inte tiden?

Sen frukost som det brukar var fredagar. Då knackade det på dörren och in kliver Rolf o Asta med en fin azalea till mig och grattar! Det blev en trevlig pratstund och många glada skratt. Tack för blomma och trevligt besök!



Sedan tänkte jag komplettera gårdagens inlägg om gubbatäcken med lite bilder:



Här syns ju mest fårskinnet men kika bakom texten ideér så syns gubbavävnaden lite grand.



Här syns vävnaden tydligare men det här är en påskrana som jag gjorde för några år sedan. Här kan man se figurer; tulpaner, påskharar, häxor m m, man väljer själv vilka mönster man ska väva. Väldigt roligt men det tar tid efter som det krävs 48 inslag per cm.



Hyllan här har jag säkert berättat om hundra gånger, jag köpte den när jag var 16 år och sedan har den fått byta färg varje gång jag flyttat. Men det var inte det jag egentligen skulle säga utan vad som står i en liten flaska på andra hyllan!!



Den här lilla sötingen med etikett som jag varit rädd om hittade vi i trossbottnen på vinden i vårt gamla hus. Det är synd att saker inte kan prata, jag skulle gärna vilja veta vad man använt det här till.
Nu är det jobb som gäller, idag mår jag i alla fall mycket bättre så då gäller det att ta i kapp.


Kommentarer
Postat av: Ewa

Min första tanke var, att det har varit råttgift i den. Skön helg önskar jag er och hälsa familjen.

2010-11-20 @ 10:08:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0