God morgon!

Så är det då äntligen första advent, bara fyra månader kvar till 1 april :)).

Men en sak är säker: överlever vi denna förskräckliga vinter så överlever vi allt! Idag har vi den fjärde snöstormen på ca 1 vecka och idag är det en riktig rysare. Radion varnar hela tiden: åk INTE ut med bil i onödan. Måste ni åka, meddela detta till Sos först!
Och vi kämpar med att få värme i ett hus som nordostvinden har gett sig katten på att sopa bort från kartan.

Himla tur att man har datorer så länge vi har el alltså. Då kan jag vara med på lite tävlingar och annat trevligt.
En blogg som jag besöker varje dag ÄR: http://vitadrommarochoklad.blogspot.com/.
Mycket inspiration och ögongodis : Där är nu lite roligt lotteri som jag tänkte delta i:

I går var vi smarta. Vi tog helt enkelt in våra små planterade minigranar och satte i ljusslingor. Bekväm arbetshöjd, varmt o skönt.





I bastun har jag sköna stunder med härlig inspirerande litteratur.



Inomhus njuter jag den här braiga!!



Vad gör man med alla gamla tråkiga ljusstakar? Slänger eller försöker piffa till? Det är faktiskt ett av i-världens stora problem: sopberget. För många år sedan så läste jag en bok av norske författaren, Knud Faldbakken. Boken heter Oår och var då en sience fiction om ett samhälle i USA där allt gick omkull p g a sopberget. Idag är det rena rama sanningen vilket jag tycker är väldigt otäckt.
Så därför blev det några nya ljusmanschetter som jag kommer att kunna återanvända i olika tappningar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0