Jag visste faktiskt inte

att våra möbler o andra grejor vandrar runt ganska rejält i huset. Men så blev jag sittande med lite gamla kort som jag hittade på totalt fel ställe och såg då hur det såg ut här för ca 10 år sedan. Och det är inte samma hem det kan jag lova. Och här står man och fattar ingenting :D. Jag tänkte scanna in några exempel och visa, men det hinner jag inte idag.
Dessutom är det inte bara åren som går utan de saker man köper är redan vid inköpet mycket äldre än man själv-trots att jag är urgammal? Är det ett ålderstecken tro? Nej, när jag tittar i min gamla urklippspärm (det var sånt man hade innan Lantliv och Drömhem o Trädgård kom) så ser jag att jag sparat bilder på gamla möbler, pinnstolar, vita matsalsmöbler, vedspisar, rutig, randigt och vitt, trasmattor m m. När jag påbörjade den pärmen var jag inte mer än 16 år. Så någon vidare utveckling har jag ju inte genomgått :P

Hur som: här ska nu städas. I helgen är det Fars dag och OM det nu skulle komma hem något barn till Far så är det ju skönt om det är lite snyggt. Nyköpingsbarnet kommer inte, hon jobbar, Arbråbarnet kommer inte heller - det är lite för långt för en söndagsfika, samma gäller för Visbybarnet. Men vi har ju många och jag tror allihop tycker riktigt mycket om Far!

Ha en fortsatt skön torsdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0