Måndag morgon, soligt och kallt.

Snödjupet blev liksom inte vad de har i Tidaholm och Mullsjö, men vi har ändå ca 10-15 cm som lyser vackert i solen.
Lite bekymrad är jag ändå; dels för Mimmi som gör koloskopi idag med allt ont och besvär som följer med det, dels för käre maken som f n är riktigt dålig i ryggen och blev sjukskriven flera veckor efter cortisonspruta i ryggraden. Det är faktiskt inte alls roligt att stå bredvid en älskad människa och inte kunna göra ett dyft egentligen, men jag får vårda ömt och det får du göra med Annelie.

Vi hade en fin första advent trots snöstormen som fortsatte ungefär till kl 19.00. Roger, Therese o Rasmus kom hit och adventsfikade, totalt genomfrusna efter en julskyltningsrunda och efter att ha lyssnat på duktiga Elisas på torget.


Egon hade enbärsdricka och bjöd på, riktigt gott. + Kaffe och lussebullar förstås. Mysigt med småprat och tänd brasa.







Hittade en jättefin gammal "vad-vet-jag" ostkupa eller något i riktigt tjockt glas. Det underliga är att det är liksom en karaffkork i glas till och jag vet faktiskt inte alls vad denna kupa kan ha använts till. Kul ändå att hitta gamla fina saker hemma, det är liksom en poäng med gamla hus och tillhörande ladugård, lillstuga, jordkällare m m.
Om det är någon som vet vad kupan använts till, skriv gärna och tala om för de ovetande ägarna :))
Grattis Joy! Jag förstår att du fått ditt antagningsbesked skriftligt nu! Ska bli kul att veta mer om det.
Kramis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0