Shopping på hög nivå

i Töreboda!!!
Affär 1: Hermia-produkter! En helt underbar liten lampaffär som är mycket värd ett besök. Bra, snygga och trendiga produkter + ett jättetrevligt bemötande! Jag återkommer med kort, (hade givetvis glömt kameran hemma.)

Affär 2: Nystartade Netto ger ett bra intryck, framförallt fina grönsaker och bra priser!

Affär 3: Ica, inte så bra men de hade i alla fågelmat och Hjordnära!

Affär 4: Systemet med ett litet men stabilt sortiment :)

Vi hade tänkt besöka familjen Loodh med en liten adventspresent (krans, jag dränker vänkretsen i kransar) men så träffade vi på dem utanför Ica och bestämde en liten kaffetur (efter att vi varit hem och hämtat kransarna). Trevligt!

Nu har jag just tänt i bastun, all adventsbelysning är på plats!!!!!! Dagen före advent!!!! Nej, nu överdriver jag, bocken är inte klar, jag tänkte väl det-inte kan väl vi vara klara med allt, i tid, dessutom :).

Det blir att dra sticka om maten; pitepalt eller sydländsk kyckling med vitlök och parmesan? Gissa vad jag vill ha?

Så blir det att dra sticka om TV:n också eller att vara TV-särbo: Dansbandskampen (Elisas från Töreboda är ju frestande) men det vore kul att se Så mycket bättre en enda gång!

Jag har varit naiv och trott att när man varit gift i mer än 30 år så är man verkligen samdansande! Icke vi, dock!
Vi har mer olika åsikter än käre maken har hår :)). När barnen var små var vi till 90 % ense, nu är det precis tvärtom.



Foto ärligt stulet av dottern Joy och det är taget i Spanien år 2007.
Vi kan ju konsten att se nöjda ut ibland :), när vi vill!

Ha en bra kväll, vi tänker på er alla nära och kära i allmänhet och några i synnerhet; Kjell fortsätt bli frisk, familjen i "Norrland", vi håller tummarna så hårt att vi kommer att bli skadade!
Roger, kör försiktigt och play not! Joy! Allt kommer att fixa sig så bra! Mimmi! Bli frisk! Det är order!
Och alla ni andra kära, var rädda om varandra!

Kommentarer
Postat av: Joysan

Hihi, jag tror inte att du vill ha pitepalt i varje fall ;-)...Ja, jag hoppas och tror att allt kommer lösa sig. Just nu vill jag bara ha nästa helg och att det blir flytt då...annars får jag ställa upp en adventsljusstake på en flyttkartong :-D...Hörs sen! Basta lite åt mig också! Puss

2010-11-27 @ 16:58:11
URL: http://www.minipiglet.blogspot.com
Postat av: Nygammalt

Hej!

Tack för att du vill vara med i min tävling, vad kul! :)



Önskar dig en skön första advent!

kram.

2010-11-28 @ 11:20:24
URL: http://www.nygammalt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0