Måndag morgon, mulet

och lite varmare än förut. Idag har jag så mycket att göra så jag vet inte i vilken ände jag ska börja :)). Men efter en trevlig och skön helg så borde jag i alla fall ha lite överskottsenergi, förhoppningsvis.
Vi åkte till Bäcks kyrka i går och gick på den gamla grusvägen i en mycket gammal skog med massor av vackra mossor. Och jag som bara hade EN kasse med mig och dessutom hade glömt kameran hemma. En underbar promenad var det i alla fall med solen glimrande i den smaragdgröna mossan.
Väl hemma gjordes inte många knop, inte av mig i alla fall. Egon satte sig på gräsuppsamlaren och körde löv en stund, jag kollade på reprisen av Dansbandskampen. Det är ju roligt nu när Elisas är med:)





Jag tycker mossor är underbara växter och pryder sin plats på vintertomma altaner och krukor!



Den här lilla vackra med underbar höstfärg hade Anita o Ingemar med sig i lördags. Vad vore livet utan blommor eller utan färger?
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0