Vi har fått en skyddstomte!

En vätte som alltid kan stå framme och skydda oss mot oknytt :)
Hur fin som helst:





Visst är han jättefin?

Tack Anita och Ingemar för en mycket trevlig afton och grattis till storvinsten, Anita! Tack Ingemar för gott samarbete!



Anita med full korg! Hon är verkligen outstanding!



Lin, snöre, gråpapper med trevlig text och pricken över i: en rolig växt. Verkligen sådant som jag älskar!
Återigen ett stort Tack.

Vi hade bestämt oss för klassisk svensk mat inför deras resa till Bali. Där tror jag nämligen att man är ganska långt ifrån den svenska husmanskosten även om man naturligtvis har väldigt god mat.

Knäckebröd med sill, lök och snaps + gräddstuvad pyttipanna med oxfilé, skinka och råstekt potatis. Lite röror, sallader och dressingar a´la Siw, varmrätten a´la käre maken!

Det smakade bra och vi lade klokt nog politiken på hyllan till förmån för Gin Rummy.

Och Elisas kom med i Dansbandskampen! Lycka till, hoppas de håller sig kvar ända till toppen. Både hon och hennes lillasyster Alma är mycket duktiga, vad ska bli av dessa barn?

Joy! Vad har du nu hittat på?

Mimmi! Hjärtat har INTE gått upp i vikt, men hon älskar mat och man får passa noga hur mycket man ger henne!

Nu är det sol och trädgård som gäller + knyta damastvarp1
Kramis

Kommentarer
Postat av: Anita Lindman

Tack för en GOD KVÄLL. Vi hade det jättetrevligt.

Men så till korten det ska du väl inte lägga ut. Så fruktansvärd som jag ser ut. Inte trodde jag du skulle visa dom. Inte heller så "töntiga paket".Gjort det bara på lite kul.Kan man inte göra till någon annan, jag lovar.Meningen var att göra en blomsterkvast av palsternacka, morötter,rödbetor och annat med blast. Inget fanns det av sådant.Siw du har nog ett kort i kameran med dig och Ingemar på,lägg ut det.Tack hälsa Egon.Hälsa alla övriga.

2010-10-17 @ 19:57:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0