Skjutsat vår Joy

till "fika med tjejgänget"! Det är faktiskt en rolig historia, detta lilla tjejgäng som tog studenten för fem år sedan och fortfarande har kontakt!
En från KosovoAlbanien, en från Indien, tre från Töreboda, Sverige och en från Mariestad. En färdig sjuksköterska, en påbörjad sjuksköterska, en socionom, en regeringskanslist, en färdig butikschef, en färdig lärare! Sex härliga tjejer, 24 år, begåvade, roliga och i starten på sitt liv. Visst är det en som en saga, dock sann!

Precis när jag börjat skriva detta så ringde det på dörren. Utanför stod en man med trevligt utseende och en bibel i handen. Presenterade sig som Jehovas vittne. Som jag har haft många diskussioner med genom åren . Och jag kan som vanligt inte tiga utan talar om att jag är ateist och varför! Alltså stod vi där på trappan (jag ville inte bjuda in honom) omvärvda av ilskna getingar (vi har vetat hela sommaren att vi haft ett getingbo över verandan) och diskuterade religion, politik, människor och livet i allmänhet. Telefonen ringde och räddade mig :D.

Konstigt att man inte kan bara stänga dörren och hålla munnen. Jag tror faktiskt att jag till och med skulle ge mig i kast med Sverigedemokrater om de kom och ringde på dörren. Fast då skulle jag nog vara lite hårdare i ordvalen. Jag har väldigt svårt att överse med rastänkande. Överhuvudtaget svårt att förstå att mänsklighet och intelligens skulle sitta i hud- och hårfärg. Dumhet kan komma ur vilket huvud som helst och har gjort så sedan urminnes tider.

Idag går också mina tankar till World Trade Center och jag minns den dagen kristallklart. Ett par år senare var det dags igen, då blev vår utrikesminister mördad. Man skulle kunna tro att den här dagen är ond, men icke så. Idag fyller lilla Tea två år och 
Katalonien firar sin nationaldag och säkert finns det många människor som firar något idag eller föder barn eller träffar sin blivande, eller eller eller!




 































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0