En frisk och solig hälsning

från mig! Var hos min läkare igår för den årliga besiktningen och fick glädjande besked om att jag är så frisk som man kan bli, om jag bara sköter blodtryck och astma. Nu, när det känns som hela omvärlden är i gungning, hade jag inte blivit ett dugg förvånad om jag fått en massa negativa besked. Kolestorolvärdena var de bästa på flera år. De har aldrig varit för höga, men jag har haft för hög halt av stresshormon förut. Så nu vet jag ju också att äggätande inte alls påverkar kolestorolet! Jag äter ju dagligen minst två ägg, och har gjort så i flera år. :))
Däremot är jag lite ledsen för jag har fått massor av bladlöss på en av mina fina muelenbeckior. Den finaste faktiskt. Och det verkar inte som det går att få bort odjuren. Och olivträdet har förmodligen dött av köld. Mitt eget fel som ställde ut det på altanen för tidigt.
En sak som är mycket rolig är att cykelbanan mellan Mariestad och Lidköping är fullt farbar nu i sommar. Den kommer att gå över Kinnekulle, följer nästan Kinnekullebanan, det lutar åt att det blir Sveriges vackraste cykelbana!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0