Hemma igen!

Efter ett dygns regn, åska, god mat och mycket trevlig samvaro i Hultsjön. Kändes mycket bra alltihop och man är verkligen tacksam för den stora härliga familj man har fått :)
Efter en sådan här vår, med så mycket sjukdom och död, så mycket sorg och känslor som enbart gör ont, då är det guld värt med alla dem man ändå har kvar.
I går blev jag så glad för Virre skrev till mig på FB (fast jag trodde det var Jari så jag blarrade om jobb :)) det är inte ofta de kommer längre och man missar så mycket av pojkarna. Men glad blev jag och så fort vi får en stund över skall vi till er!!
Just nu har vi inte tid med att äta ens. Vi letar nycklar! I går så försvann käre makens bilnyckel (datakort) tillsammans med husvagnsnycklarna! Och vi hade lovat att vara i Hultsjön till trekaffet!!!!
Så blev det ju naturligtvis inte, det är ju oss jag skriver om. Några nycklar kom inte heller tillrätta, men vi hade ju ändå min bilnyckel samt reservnycklar till husvagnen.
OK! Vi åkte, vi kom fram, vi hade det jättetrevligt och mysigt- tack Ove och Astrid, speciellt Ove som lagat god mat och speciellt Astrid som tog sig tid trots att hennes syster ligger mycket svårt sjuk, stort tack för trevlig samvaro.
Och god frukost! Käre maken började packa och slutade packa med att slå igen husvagnsdörren. Därinne låg min handväska med kontanter och kort, samt mina mediciner. Och han hittade inte reservnycklarna!!!!!!!!!!!!!!!!
Dagen har alltså gått åt att leta nycklar och vara orolig. Jag kan nu berätta att originalnyckelknippan har kommit fram från det absolut minst tänkbara stället- men framme är den och värsta oron har släppt. Reservdelsknippan ligger förmodligen i gräset vid Hultsjön, håll koll Ove när gräset vissnar i höst! :))
Så har Robin ringt! :)))) Han och Hanna kommer ned i helgen, ja alltså inte hela helgen men fredag kväll! Och jag tycker ju att kvalitet är mycket mer värt än kvantitet!!! Kan man hoppas att Jenny och Jocke tar en liten kort fika med oss????
Så har det facebookats bilder från Medeltidsveckan i Visby där nästan halva vår älskade familj är och verkar ha det bra! Love you all!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0