Hade vårt första möte i redaktionskommittén igår kväll.

Och det är alltid lika intressant. Jag har fått med mig en hel kasse material hem som skall nagelfaras och skrivas artiklar om. Google är ju alltid en väldigt praktisk och mycket använd sida, men nu blir den ett absolut nödvändigt gott när det gäller att kolla artiklar, historik och olika fakta. Idag har jag i alla fall med hjälp av G hittat en bra länk, Myling Paranormal, som har plockat fram både skrönor ur Folktro och Oknytt och fakta från nutid. Den ska användas :)
Käre maken läser f n Fredsbergskrönikan och Blåa band för att också därigenom få fram händelser ur det förflutna. För alla ni som gillar Göta Kanal, läs Blåa band om ni inte redan gjort det. Skriven av Sten Söderberg som i nästan skönlitterär form berättar om kanalens uppbyggnad. Utgiven av bla Ica-förlaget år 1948 och är otroligt intressant läsning.
Det blir inte mycket städat när jag sitter här :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0