Halkig bilfärd till Mariestad

och precis framför oss hade flera bilar smällt rejält vid Ymsen. En djurambulans låg på sidan en bra bit från vägen, en liten bil stod med nosen nedkörd in mot ett djupt dike och åtminstone två bilar stod på höger sida med krockskador. Strax efter mötte vi fyra ambulanser, tre brandbilar, två andra räddningstjänst samt en bärgare. Det kändes väldigt olustigt att det blir sådan blixthalka:((( just den här helgen dessutom.
Så har vi fått en väldig massa ved idag :) Köper numera lärkträdstumpar som blir när man gör brädor av trädet. De här bitarna är helt suveräna, nästan som töre.
Käre maken har fått nya glasögon idag till en liten nätt kostnad av 10 000 kr. Då är det inga lyxgrejor ska ni veta, billigaste tänkbara bågar och bara progressiva, ej ljustonade. Men hans synfel (medfött) kräver specialslipat glas och det blir så dyrt, har alltid varit dyrt men nu tycker jag att det tangerar smärtgränsen. Med tanke på att han inte kan varken arbeta eller köra bil utan glasögon men aldrig får någon form av ekonomisk stöttning för detta, inte ens skatteavdrag!
Nu har vi ätit en helt underbar middag: lammfärsbiffar med rostade grönsaker och dijoncreme smaksatt med svarta oliver och pumpakärnor. Enormt gott!!! Käre maken gjorde biffarna och jag dijoncremen + lite handräckning, teamwork som vanligt!
Astrid! Här är skåpet som ingår i kattsamlingen + en välkomstskylt som jag ej fått med på foto. Jag är bjuden några hundra, men du får givetvis rabatt! Kramis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0