Svenska hjältar!

Nu har jag gråtit framför Tv:n tre gånger på en vecka! Igår kväll var det dags igen inför Svenska Hjältargalan. Aldrig i hela mitt liv hade jag trott att en sådan kväll kunde upplevas i Sverige! En hel publik som står upp gång på gång, klappar i händerna, dansar och gråter! För att hylla människor som visat sig mycket modiga, att det dessutom var många barn som var så modiga gör ju saken ännu mer gråtig. Så var det dessutom en kvinna i +60 årsåldern som räddat tre människoliv med stor risk för sitt eget. Att på en spårvagn i Göteborg skilja två rasande killar när de försökte slå ihjäl, sparka och knivhugga en annan kille! Spårvagnen var full med folk, ingen gjorde något. Så klev hon på, uppfattade direkt vad som pågick och kastade sig in i den onda leken för att skilja slagskämparna åt. Hon fick inte ens hjälp när hon bad om hjälp!! (jag skulle skämmas ihjäl om jag hade setat på den spårvagnen och inte gjort något) men hon lyckades till slut få av de värsta och kunde därefter larma. Det visade sig att alla tre hade livshotande skador men de överlevde! Då säger kvinnan inför hela tv-sverige: "jag hoppas att de förstår och tar vara på sin andra chans och önskar dem ett bra liv". Hon var helt otrolig i hela sitt uppförande, det går inte att beskriva det måste ses!!
Rebecca kom hem från Göteborg, Roger och Rasmus kom också hem och vi hade en genomtrevlig kväll!!!
Roger Berglund
Bilder snodda från facebook!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0