Hur trött får man bli?

Det har varit några intensiva dagar med vävning, möte i vävföreningen, kurs i nålbindning, sjukgymnastik, hårklippning m m. Och så fort det är lite körigt med bestämda tider att passa så känner jag mig stressad. Det är väl inte klokt, jag som i hela mitt yrkesliv alltid haft bestämda kundtider, möten med samarbetspartner m m?

Men, men! Vädret har varit kanon idag, förutom blåst. I förmiddags tog jag mig äntligen tid att klä om även den andra karmstolen och det kändes väldigt bra att ta i symaskinen igen. I år har det bara varit  slippapper, penslar, garn, virknålar, stickor och vävstolar som gällt. Så har jag sökt med ljus och lykta efter en vävnota till bunden rosengång med 6 skaft och 6 trampor. Om uti fall det är någon vänlig själ ute på nätet som vet var den finns, underrätta mig då, snälla någon. Men när inte ens Ingrid på vävloftet hade någon då tror jag inte det finns någon i hela Sverige som har någon.



Och snart kommer de här att ta en väldig massa tid men ack så roligt!
Ha en bra kväll!

Kommentarer
Postat av: Joysan

Du är så duktig min fina mamma :-). Kraaaaaam

2011-02-08 @ 22:20:00
URL: http://minipiglet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0