Tack kära syster yster

för en mycket trevlig kväll och mycket goda smörrebröd!
HSP:n jag hade ju glömt kamera och fungerar som vanligt, men är ändå glad och nöjd! Väldigt glad för den här dagen och domslut som man knappt vågat tro på!!!
Det otäcka är ju att om detta hade hänt för ca 25 år sedan så hade jag ju varit segerviss om att Sverige tog hand om sina barn, oavsett vilka som hade fött barnen till världen.
I går trodde jag inte längre på det. Idag är jag glad, men inte trosviss! Det känns som om man vunnit en seger men förlorat en trygghet. Ok, den här gången gick det bra, men alla andra gånger? Alla barn som inte får det som ändå är grundtrygghet-grundnivå!!
Mat-kärlek-bostad-värme-trygghet, jag gör min egen maslows-trappa och är ändå så glad över den här dagen!!!
Kramis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0