Solen skiner, himlen är blå och

dagens namn är Gertrud. För bara fyra år sedan så ringde jag till min mamma idag och grattade henne på namnsdagen. En månad senare fanns hon inte mer. Men både hon och pappa hade ett bra liv och fick också ett fint avslut.
Till skillnad mot alla tusentals människor som omkommit i Japan. Ändå kanske de som dött har det bättre än de som överlevde och får fortsätta kämpa i skräck, sorg och ett rent inferno.
För någon timme sedan hände i alla fall något roligt. Och det är så att är det mycket elände och ledsamheter runt omkring så gläds man mer när det inträffar något positivt. Goda vännen Anita ringer och vill höra om vi kan följa med till Vara konserthus på söndag em. Det är Gösta och Lena Linderholm som är där, så självklart vill vi det. Det är ju sådana människor man behöver se och höra när omvärlden håller på att rämna.
Så har jag pratat med Jenna och läget är bättre. Hon mår bättre och lillkillen går upp i vikt och sover bra. Han är ju trots allt bara en vecka gammal, sötnosen.
Mikaela, ett dygn gammal!
Enyo, tre dygn gammal! Lika varandra som bär!
Joy! Ser du vad jag har för smycke på mig?

Kommentarer
Postat av: Joysan

Åh så söt han är! Ja, hihi. Det ser jag :) kraaaam

2011-03-17 @ 14:10:38
URL: http://minipiglet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0