Vilken kanonsoldag!!!

Och vilken värme! Jag har varit tvungen att ha växthusdörren öppen hela dagen, ändå har det varit +20 därinne. Så hög värme innebär också att lagern och murgrönorna ligger illa till, de är inte så förtjusta i för hög värme. Sedan vet jag inte hur det är med olivträdet, men jag har flyttat alla tre arterna till altanen idag redan. Blir det för stram kyla får vi väl ta in dom över natten eller täcka dem. Roligt är det att ta fram blommor igen, verkligen! Jag trodde inte att jag skulle överleva den här långlånga vinter-vintern. Men idag har jag plockat halvutslagen vide och börjat pryda utekrukorna. :).
Så har jag till sist bytt tulpanerna i köket, så här såg dom ut igår:
10 dygn gamla, bytt vatten en gång!! Det kallar jag vängåva Lilian!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0