Gårdagen blev aningen hektisk

På förmiddagen hjälpte Mimmi mig med stora lavendelrabatten, stort tack kära unge! Och jag själv rensade klängrosen och lite annat som jag kunde göra stående. (Mina knän är fortfarande blåslagna!) På eftermiddagen åkte vi in och fikade med Joy, Mimmi ville se affären och träffa Joy. Helgen kommer ju att vara ännu mer hektisk, Mimmi åker ju härifrån redan vid 12-tiden och lär väl inte återkomma förrän vid 3-4 tiden på natten. Hon ska ju hjälpa till med bröllopet.
Nyss fick jag oroande rapporter. Våra grannar, som är bortresta, har haft inbrott och det dom i första läget vet är att alla cyklar är stulna. Detta måste alltså ha hänt i går kväll eller i natt. Och i förrgår när jag satt här vid datorn så kom en vit skåpbil in på gården och åkte sakta, sakta runt och sedan härifrån. Två män satt i bilen och nu börjar jag misstänka att de rekognoserade.
Ännu en överlevare. Den här fick vi av våra barn i somras när vi firade silverbröllp och sedan blev den bara stående i växthuset. Kom upp och såg likadan ut igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0