Idol 111111.

Helt otroligt hur bra unga människor är!!!! Det går bara inte att säga: den eller den är bäst! Hoppas innerligen att alla dessa begåvade ungdomar får ett bra liv. Jag är inte säker på att det är ett bra liv att vara kändis. Observera! Jag ÄR absolut inte avundsjuk, jag skulle aldrig i hela världen välja ett kändisliv och har inte heller kapacitet för någon form av kändisskap, inte ens brottslig! (har nyss läst Blondie :)
En annan aktuell händelse: den enligt mitt tycke geniale regissören, Lasse Hallström, gör film av en bok skriven av Lars Kepler. Jag har läst både den boken, Hypnotisören och den efterföljande Paganinikontraktet, och är faktiskt inte alls imponerad. Hypnotisören kan man ju läsa med en viss respekt men resten är bara ren s--t! Att rada upp otäcka handlingar på löpande band ger väl inget läsvärde? Och jag är synnerligen förvånad över att just Lasse Hallström tar sig an regi av en av Keplers böcker. Så mycket s--t som Lisa Marklund, Camilla Läckberg, Mari Jungstedt med flera fått för sina kriminalromaner! Som ju faktiskt har ett läsvärde och ett händelsevärde (det är alltså inte enbart mord och våld som får agera huvudperson) utan lite annat också. Denise Rudberg kan hänga på Kepler och kompani, jag läser gärna böcker med både handling och ett flytande språk, läs Varg Gyllander, Jan Guillou med flera. För mig är det väldigt viktigt med ett språk som "berättar". Denise Rudberg skriver det hon tror att folk vill läsa, ungefär som Jackie Collins (80-talets tantsnusk) har förvandlats till 2000-talets deckare! Visst, visst! Det är ju min åsikt och jag kräver respekt för den likväl som jag får respektera andras åsikter. :))
Det allra finaste är att det finns böcker, musik och film! Det är så roligt att läsa, lyssna och se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0