Fredag kväll ger en skön känsla!

Arbetsveckan är slut, nu kan vi koppla av?
Jamen, visst 17! Jag är ju pensionär och käre maken halvtidsvecka tog ju slut igår?
Ja så kan man också tänka. Men jag har valt att dela in min vardag i vardagsrutiner bara för att kunna glädja mig åt helgen och myset när de flesta av mina nära och kära är lediga :)
Idag har käre maken återigen kört in sin kära mc på felsökning :(( Man kan ju inte påstå att han haft mycket glädje av maskinen den här sommaren, tre körningar in till reparation och felet blir liksom aldrig åtgärdat :(
Maten ikväll blir fiskgratäng med räkor så klart och efter middag blir det ju Idol! Det är lite som ett gift, man blir beroende :))
I hela mitt långa liv har jag haft någon form av husdjur. Vissa perioder har jag ju bott så till att husdjur inte varit välkomna, då har jag haft vandrande pinnar :)) Men i Levsäng har vi ju alltid haft djur, precis hela tiden. På gott och ont! Vissa kattor har absolut inte gått att få rumsrena, vissa hundar har varit lögn i f-n att få lydnadsdresserade. Men kul har vi haft hela tiden och för närvarande har vi nog den bästa gruppen av husdjur som går att få + att dom är så himla roliga!
Min Annelie är ju högt begåvad i mångt och mycket, men där hon glänser mest är ju att få så fina barn :))) På punkt nr två där hon glänser mycket är att ge mig de bästa hundar man kan få!!!
Mina kära tre äldsta!
Alltså; jag hittade inte den fina bilden på Annelies fem barn, ni får nöja er med de två yngsta. Men lika fina är de alla fem + att här kom också systerysters hund Asta Kask med på ett hörn :))
Och här är den absolut bästa hunden i hela världen, någonsin!!!
Min vackra och kloka Ayla!
Som jag fick av Annelie och barnen när jag fyllde 50 år och som jag hade enormt mycket glädje av i drygt 11 år innan hon dog.
När Ayla inte fanns så bestämde jag mig för att inte ha någon hund för det gör så himla ont när de dör och de har faktiskt ett mycket kort liv, sett ur människoperspektiv ;)
Men det gick ju inte min Annelie med på.
Hon mer eller mindre tvingade mig att ta hand om hennes pensionerade lilla tax, som behövde lugn och ro ihop med andra pensionärer.
Och hon är den bästa tax som någonsin funnits och vi har väldigt mycket roligt ihop och delar allt detta med käre maken + världens finaste tre katter. Men det återkommer jag till någon annan gång.
Ha en fin fredagskväll!

Kommentarer
Postat av: Joysan

Haha, jag tokälskar den där bilden på pensionärshjärtat :-D

2011-10-28 @ 18:43:28
URL: http://minipiglet.blogspot.com
Postat av: Charlotta

Tack för titten i min blogg!

hälsn Charlotta

2011-10-29 @ 10:29:45
URL: http://www.ekvalla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0