Skapligt väder idag

och jag har planterat tomatfrön. Vi köpte 10 säckar jord i går, idag är det slut och vi får åka och hämta mer :( Men okej, nu är de stora odlingslådorna färdiga att fröså, det blir kul.
Ledsen Ewa att jag råkade förstöra din överraskning, det var verkligen inte meningen. Jag tyckte ju bara att annonsen och bilden var så fin och ville gratta :(
Nu har vi hämtat hem 10 säckar till och de kommer garanterat att vara slut inom kort. Det som kan dröja är ju att lilla odlingsbänken inte är färdigbyggd än och de små odlingslådorna är inte färdigmålade :)
Nåja, det som inte är klart idag får stå till i morgon. Det är ju ändå bara april än.
Men det här är kul:
min gamla stamfuchia som var helt kal för en månad sedan. Nu måste jag börja skära den och ta sticklingar :)
Här kommer det vitlök så det blåeldar om det. Vi har två små hinkar med vitlök också :)
Och här kommer den första potatisen :))))
Det är ju en himla tur att det är vår så man kan samla tankar till något annat och positivt mitt i allt elände. Jag berättade idag för käre maken hur mitt barndomshem såg ut. Alltså interiört, exteriört har han ju sett det. Och när jag berättade så kom minnena klockrena-den brunmålade hallen med fönster, garderob under trappen och rulldörr till övervåningen, den gamla vackra glasverandan med bänkar, skafferiet med bord, hyllor och fönster, den platsbyggda stora skänken och den lite mindre men ändå stora andra skänken. Det stora, stora bordet med svarvade ben, tog man isär det så blev det två månbord eller lade man in flera skivor och det rymdes hur mycket folk som helst. Hade jag fått se huset idag hade jag blivit hur kär som helst, men då tog man det ju bara för givet :(
Nu blir det fortsatt städa växthus, allt jag gör går ju med snigelfart, så då får jag öda desto mer tid på varje sak. Men nu orkar jag bättre när jag vet att det är max 7 veckor kvar, en vecka har ju redan gått :)

Kommentarer
Postat av: Ewa

Ok jag förstår det men, jag blev bara så besviken när jag såg den och förstod att jag inte blev först.

I vårt moderna samhälle borde jag ju ha förstått det

med facebook och bloggar ligger snigelposten långt efter. Du vet hur det är man tänker det ena och så blir det inte alls så.

2012-04-25 @ 17:43:40
Postat av: Anonym

Ni är bäst! Så mycket fint ni gör :). Puss

2012-04-25 @ 19:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0