Stack över till utlandet :)

Ja men visst! Morokulien Norge. Jag var där 1968 och jag kan lova att har ändrats rejält, nu är det ett penningcenter och än värre är det i Charlottenberg. Helt otroligt vilka bilköer, vilkas smockfulla p-platser (vid det största köpcentrat stod personal i rondellen och meddelade P-fullt! ) Det var ganska häftigt -före Charlottenberg minimal trafik-efter C bilköer.  Ca var tionde bil var svensk! Jag har alltid gillat Norge och efter Breivik ännu mer eftersom jag tycker att de reagerat så starkt och med kärlek istället för rashat. Men älskar nu Norge mer, de delar verkligen med sig av oljeinkomsterna :)
För övrigt har det regnat men bilen är vattentät, vi har haft en mysig dag i bilen och på loppisar, men! Arvika var lite underligt: bråk på gågatan mellan några fyllon, andra som spydde utanför Röda korsets Kupan :( fy för den lede vad äckligt.
Men fortfarande och än mer:
Ack Värmeland du sköna-helt sant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0