En dag att minnas!

Hur beter man sig då? När man fått domen? Ja, jag känner helt klart att jag vill inte, ABSOLUT inte blir uppskuren och med bröstkorgen vikt åt två håll. Kopplad till en hjärt-och -lungmaskin.
Jo, men! Jag vill väl leva, jag vill ju se mina barnbarn växa upp, men det är oerhört svårt att se sina barn lida. Vore det inte allra skönast att någon annan bestämde? Eller att jag kunde bestämma själv tillsammans med mins kära? I lugn och ro utan att känna att man sviker?
Och Egon som är på väg hem och i stort sett blind? Där sviker ju jag, orkar inte elda orkar knappt inte leva ens. Och han som världens godaste människa, den som jag absolut inte vill minsta ont - även om många tror det.
Dessutom så litar jag inte på dom. DOM alltså.
I söndags var vi på KSS ögon med Egon. Han själv sa att han trodde det var nätavlossning så han hade t o m tagit med sig kalsonger och tandborste.
Och det var ju mycket riktigt näthinneavlossning, men inte så allvarlig utan vi kunde åka hem, packa och ordna resa för att befinna sig på Mölndals sjukhus måndag mellan 10-11.
Jag körde ju givetvis, han såg ju inget och var dessutom ledsen. Så ringde jag Ronden sjukresor för att boka plats måndag morgon. Hur det gick är ju en historia för sig, (försök beskriv Töreboda-Skövde-Mölndal för någon i Moldavien som inte förstår svenska???)
Hur som så körde jag honom till M-stad måndag morgon och nu är han opererad och klar. Med order
Hur beter man sig då? När man fått domen? Ja, jag känner helt klart att jag vill inte, ABSOLUT inte vill bli uppskuren och med bröstkorgen vikt åt två håll. Kopplad till en hjärt-och -lungmaskin.
Jo, men! Jag vill väl leva, jag vill ju se mina barnbarn växa upp, men det är oerhört svårt att se sina barn lida. Vore det inte allra skönast att någon annan bestämde? Eller att jag kunde bestämma själv tillsammans med mins kära? I lugn och ro utan att känna att man sviker?
Och Egon som är på väg hem och i stort sett blind? Där sviker ju jag, orkar inte elda orkar knappt inte leva ens. Och han som världens godaste människa, den som jag absolut inte vill minsta ont - även om många tror det.
Dessutom så litar jag inte på dom. DOM alltså.
I söndags var vi på KSS ögon med Egon. Han själv sa att han trodde det var nätavlossning så han hade t o m tagit med sig kalsonger och tandborste.
Och det var ju mycket riktigt näthinneavlossning, men inte så allvarlig utan vi kunde åka hem, packa och ordna resa för att befinna sig på Mölndals sjukhus måndag mellan 10-11.
Jag körde ju givetvis, han såg ju inget och var dessutom ledsen. Så ringde jag Ronden sjukresor för att boka plats måndag morgon. Hur det gick är ju en historia för sig, (försök beskriv Töreboda-Skövde-Mölndal för någon i Moldavien som inte förstår svenska???)
Hur som så körde jag honom till M-stad måndag morgon och nu är han opererad och klar. Med order att ligga på vänster sida, fem dagar. Förutom hemvägen så att säga. Det gick galant med buss+buss+taxi. Hela tiden sittande. Vem tror på vården? Vad gäller mig själv så tiger jag som muren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0