En riktigt härlig vintersöndag idag.

Solen skiner även vad än som händer. Det är mycket tragiskt när någon dör ung, när en otrolig röst tystnar för alltid, när någon inte orkar med det katastrofala trycket som läggs på en känd människa. Och det blir bara värre och värre hela tiden. Var gång man hellre köper ett plagg MED märke än utan ställer man upp på ytligheten och förljugenheten. Var gång man yttrar sig negativt om utseende etc så för man det här vidare såsom ringar på vattnet. Funnes inte köpare av skandalblaskor så skulle heller inte paparazzi finnas. Om man vet om Whitney Houstons bakgrund så förstår man ju också att hon kanske inte styrde sitt liv mot kändisskapet bara för att bli kändis. Hon hade en gudabenådad röst och blev då givetvis uppäten, styrd och pressad i sitt arbete, blåst och lurad av de vanliga herrarna som surrar kring alla guldkalvar. Man t o m får artisten att ta amfetamin för att orka kvällsframträdanden i all oändlighet. Efter ett tag är  det kört och då flockas asgamarna.
Vila i frid, Whitney, du var en strålande sångerska och kommer att förgylla vårt musikliv många år framåt.
Jag har pratat med Joy idag, jag har pratat med ettan också, så käre vännen Lilian som var helt slutkörd efter att ha fyllt sina 60. Men det går över, snart är hon samma pigga, glada, positiva, empatiska  kvinna igen! Du får suga på dina barnbarn som jag suger på mina :)
Så har vi ju massor med kul framför oss, på tisdag är det Alla-hjärtans-dag, sen är det snart 1 mars, sen är det snart vårdagjämningen, sen är det snart 1 april, sen--sen-- oj vad mycket kul det finns att göra.
Nu hinner jag inte skriva mer, skall faktiskt titta på Agenda, Stefan Lövfen ska intervjuas. God natt!
Så var det morgon nästa dag, måndag. Den värsta måndag man kan tänka sig. Kallt så ini bäng igen, käre maken försover sig, jag är på uruselt humör och huset är i bedrövligt skick därför att jag tillbringat ALL tid vid datorn och Fredsbergskrönikan, den eventuella tid som blev över hamnade i vävstolen där två nya plädar tagit sin plats.
Nu är i alla fall förhoppningsvis krönikan färdigskriven och snart får vi korrekturet för genomläsning :)
Nu vill käre maken att jag går ut i solen och inmundigar lite hälsobringande och humördämpande solstrålar! Troligtvis en bra ide´.

Kommentarer
Postat av: LILIAN

DU ÄR SOM VANLIGT EN SÅ BRA FÖRFATTARE OCH FÅR MED SÅ MÅNGA KLOKA ORD OM SAKER OCH TING SOM HÄNDER OCH SKER OM OSS MÄNNISKOR MED VÅRA ÖDEN PÅ GOTT OCH PÅ ONT DET FINNS SÅ MÅNGA MÄNNISKOR SOM SKOR SEJ PÅ ANDRA MÄNNISKOR TYVÄRR MEN DET FINNS TACK OCH LOV MÄNNISKOR SOM BRYR SEJ DIN VÄN LILIAN

2012-02-13 @ 16:58:44
Postat av: Joysan

Fina, fina, mamma! Du har varit så duktig med både plädar och krönika! Önskar att jag kunde vara hemma och hjälpa er med huset! Ni får det det i den takt ni hinner :). I love you! Kraaam

2012-02-13 @ 18:18:25
URL: http://Lovelidays.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0