Ett fult samhälle!

Där man sakta men säkert avrättar kändisar och lära sina barn hacka sönder den som inte har "rätt utseende och rätt kläder". Jag länkar till någon som varit utsatt många gånger och som nu är det igen!
http://blogg.damernasvarld.se/charlotteperrelli/
Att hon hänvisar till en speciell tidning spelar ingen roll för det finns massor med sådana här hemska skvallerblaskor + att våra kvällstidningar inte är ett dugg bättre. Jag har under en tid följt Aftonbladets blogg till olika händelser och jag blir faktiskt skrämd när jag kan se vilken hård och hatfull ton väldigt många har i sina kommentarer. Bl a mot de kändisar som de tycker illa om. "jag gillar inte Charlotte Perelli för hon är så j.....a ful."  Visst, man har rätt att tycka olika, men måste man sprida sitt negativa tyckande och måste man döma ut någon för att man tycker illa om utseende? De som ger sig den rätten och dessutom bidrar till att barn lär sig att det här är helt okej, de borde sannerligen börja sopa framför sin egen dörr och se på sig själva på samma negativa sätt som de ser på andra-Innan de börjar hacka.
För övrigt, det var superskönt att basta igår, det känns verkligen skillnad med det nya aggregatet.
Antikrundan var väl sådär, det som var kul var ju att det var från Dalhalla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0