Varit på apoteket

och köpt halkskydd. Känns väldigt ironiskt när det är +10, strålande sol och barmark? Men igår var hela gårdsplanen en enda stor is och våran väg var ännu värre. Så pang-borta! Dessutom så vet jag ju att jag inte orkar gå just nu, men det kanske var en livlina? Halkskydd alltså?
Käre maken ligger och lyssnar på talböcker. Som tur är så har vi ett antal :) Han får ju inte vara uppe, inte titta på tv, inte läsa.
En annan sak: vid halv 4-tiden i morse vaknade käre maken av att det var någon/något som gick, släpade eller drog något utanför. Det var ju en syn: En stackars halvblind och nyopererad kär make, en rädd tax och tre förskrämda katter stod på rad och tittade ut. Valborg var så rädd att hon inte ens såg att hon, Daisy och Douglas stod precis bredvid varandra? Och idag låg lilla kälken helt sönderslagen på trappen? Det känns som om vi har onda makter över oss just nu. Idag har vi haft fyra små djur runt våra ben hela tiden. Käre maken liggande och jag gående, stående och sittande. Så var jag och handlade + apotek+bibliotek. En stund på biblan brukar få mig att glömma alla sorgligheter och det funkade idag med. Så har jag pratat med käraste vännen idag. Hon kom ju också hem från sjukhus igår, men låter som ett helt tröskverk stackarn. Det här är ju inte klokt, fyra vuxna vänner, den ene sjukare än den andre just nu, dessutom växelvis.

Kommentarer
Postat av: Robin Nyström

Ni blir friskare och bättre för var dag och ni kommer leva många långa och lyckliga år till!!=) älskar er så mkt att det gör ont i mig när ni mår som ni gör men min tröst är densamma. DET BLIR BÄTTRE! kram från oss på modellvägen.

2012-02-23 @ 17:35:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0