Klockan är nu 00.09 den 21 januari 2012.

Idag kl 04.33 för 40 år sedan föddes min son. Det känns väldigt märkligt, jag minns ju så väl den fredagen då han föddes och det har ändå gått 40 hela år! Det är väldigt lång tid :) En tid blandad av glädje och sorg såsom det är för de flesta människor. År 2011 var dock ett sorgens år för min käre son, när hans gamla fina hund dog, hans hustru tog ut skilsmässa, hans svärmor avled mitt i alltsammans och huset såldes.  Det är enormt jobbigt att vara gammal mamma och bara stå bredvid och se på. Inte kunna göra ett enda dugg för att underlätta för sitt barn, något som finns liksom invävt i varje mamma.
Men livet gick ändå vidare och idag tror jag att det som hände med deras äktenskap kanske var till nytta för båda två. Ibland är ju livet så att det onda för något gott med sig och så tror jag det är för min käre son.
Jag vill ju vara den förste som ger dig grattiskramar för jag var ju den förste som såg dig :)
Kvällen har varit helt underbar! Min älskade, älskade etta och hennes man och son kom hit direkt från Visby. Det är tråkigt att så många bor långt borta, men det är enormt härligt när man träffas. Och vi har pratat, pratat, pratat och tittat på härliga bilder från deras NewYork-resa i december.
Att få en godnattkram av sin etta är alldeles underbart och nu har vi hela helgen på oss att umgås :)
Här är mina tre äldsta, ettan till vänster, sonen i mitten och tvåan till höger. Tvåan sitter förmodligen på ett flygplan från Phuket just nu. Sonen är i Göteborg och ettan sover i sitt gamla rum här hemma :)
Och i morgon bitti kommer den yngsta hem och fram mot kvällen den näst yngsta. Det är verkligen något att vara ödmjukt tacksam för, sin stora härliga familj och varje dag som vi får ha varandra kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0