Mina höftleder börjar kännas slitna

efter allt sittande. Först vid datorn timmatal, därefter vävstolen i lika många timmar. Men jag närmar mig slutet så sakteliga, har 10 artiklar helt färdiga + en hel del annat material så det ser ut att bli en krönika i år igen :) Vad pläden beträffar så trivs jag ju inte med mönstret, men det får gå ändå. Det är inte världens lättaste att repa upp damast och när det inte riktigt ville bli som jag tyckte ens tredje gången så brydde ja mig inte längre. Det ser upp som någon form av geometri :( Får satsa på nästa pläd och rita ett bättre mönster. :)))
Idag har vi äntligen köpt ett nytt bastuaggregat. Vi har formligen slitit ut vårt gamla Narvi som vi direktimporterade från Finland 1980 till det fachionabla priset av 531 kronor. Därefter har vi eldat i det i genomsnitt 6-7 gånger i månaden och nu är det så slut att det börjar lukta koldioxid när man eldar i det.
Något jag inte berättat än är om våra kära vänners duktiga dotter; Jenny

Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet

Länk till Korpen Svenska Motionsidrottsförbundets pressrum

Pressmeddelande

Korpens Jenny Magnusson ny assisterande förbundskapten för landslaget i innebandy

2012-01-27 15:45

Tidigare landslagsstjärnan i innebandy Jenny Magnusson blir assisterande förbundskapten för svenska damlandslaget. Jenny Magnusson arbetar i dag som föreningsutvecklare på Korpens Svenska Motionsförbundet, något hon kommer att fortsätta med även i framtiden.

Som innebandyspelare var Jenny Magnusson med om att vinna två VM-guld, ett SM-guld och vara proffs i Schweiz. I dag arbetar hon som föreningsutvecklare hos Korpen Svenska Motionsidrottsförbund, med placering i Falun. Tränaruppdraget är på deltid vilket innebär att Jenny Magnusson fortsatt kommer att arbeta för Korpen.
- Vi är väldigt glada för Jennys skull. Det är ett hedrande uppdrag hon fått. Samtidigt är vi glada för att hon fortsätter hos oss och är med och utvecklar relationen mellan Korpen och Innebandyförbundet som vi i dag jobbar nära, säger Eva Bjernudd, generalsekreterare på  Korpen. 

"Fantastisk utmaning"
Anställningsavtalet sträcker sig över VM 2013, men intentionen är precis som med förbundskapten Curt Söderström att samarbetet ska vara i fyra år.
- Det känns otroligt spänannde och som en fantastisk utmaning. Innebandy har alltid varit en stor del av mitt liv och och jag ser verkligen fram emot att vara med och leda Sverige till nya framgångar, säger Jenny Magnusson.

"Världens bästa landslag"
– Väldigt glädjande att en sådan meriterad spelare med så mycket erfarenhet från internationell innebandy kommer in i vår ledarstab för världens bästa landslag. Jenny är en person som verkligen sprider positivism i de lag hon verkar, alltid omtyckt och respekterad av med som motspelare, säger förbundskapten Curt Söderström.

Jenny Magnusson är 34 år gammal. Hon är född och uppvuxen i Töreboda och bor sedan femton år i Falun.

Kontakt:
Jenny Magnusson
Föreningsutvecklare Korpen
08-699 64 16
[email protected]

Oskar Kollberg
Pressansvarig Korpen
08-699 64 27
[email protected]

Heja Jenny, du är en otroligt duktig tjej som dessutom har en jättefin familj!


Kommentarer
Postat av: Joysan

Haha, det var spårfel i Nypan...så varken snöflinga eller vindpust :). Nu är jag på väg igen...jobbar långdag idag :). Kom på att vi inte hördes igår...jag ringer när jag har lunch idag :). Så roligt med Jenny! Och jag tror att pläden kommer bli jättefin för du är så duktig! Kraaaam

2012-01-31 @ 07:58:54
URL: http://Lovelidays.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0