Stefan Löfven blir då nästa slaktoffer

för Aftonbladets Lena Mehlin. Det är ganska otroligt egentligen hur man med ideliga verbala spjutspetsar kan bestämma vem som skall styra ett helt parti! Dessutom så vill hon ha Thomas Bodström som partiledare- undrar om hon vet vad hon pratar om? Han var inte ens partimedlem när Persson föreslog honom som justitieminister och jag kan ju inte påstå att han varit politiskt aktiv på något sätt förutom den relativt kort period han satt i regeringen. Dessutom blir jag väldigt misstänksam mot någon som kritiserar andra inom sitt eget gebit och Bodström gick kallt ut i samma j.....a Aftonblad och rackade ned Jan Guillou som författare-men erkände i samma intervju att han inte ens läst Guillous böcker. Han sa att han börjat läsa Ondskan men den var så dålig att han inte orkade läsa färdigt. Det är helt okej att tycka. Men att saluföra sitt tyckande när man själv är i branschen? Dessutom är ganska ny i branschen? Det är ändå att göra en Ranelidare. Min mamma, som alltid hade ett gammalt ordspråk till hands, hon lärde mig att "inte kasta sten när man sitter i glashus" eller att "sopa framför egen dörr innan man börjar sopa hos andra". Det finns många som borde lära sig detta.
Ha en bra fredag!

Kommentarer
Postat av: Joysan

Det finns ett annat bra ordspråk också; "det är lätt att se vageln i andras ögon, men inte stocken i sitt eget" och det passar nog också bra in på många av de som hackar öppet på juholt bl.a...vi ses om några timmar. Nu ska jag och min fina sambo (hihi) sussa kudden :). Puss

2012-01-28 @ 00:34:21
URL: http://Lovelidays.blogspot.com
Postat av: Suz

Bodström har aldrig varit någon kandidat! I mina ögon ska tilläggas och om man ska vara kritisk, han är inte någon vidare författare heller, snarare en människa som försöker göra sig ett namn på en massa saker istället för något bra på en sak. Löfven kanske kan bli räddningen för socialdemokraterna - han är nog den första socialdemokraten på hela 2000-talet nämligen. De andra har inte kommit ur garderoben och erkänt sin borgerlighet - ännu!

2012-01-28 @ 00:57:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0