Nu är glada vinter här, här, här!

Så glad vet jag inte, men just nu väldigt väldigt mycket på schemat. Visserligen hela tiden roliga saker, men det känns lite svårt att hinna med. Det är lätt att glömma spisar, dammsugare och tvättmaskiner när man skriver krönika ur historiskt material :) Har just avslutat en artikel på 8 helsidor i A4 format. Själva skrivande, rotande i material m m är jättekul, men att korrekturläsa alltsammans är verkligen INTE kul.
När vi ändå pratar historia; ALLA andra har väl gjort den här kopplingen, alla utom jag givetvis. Men jag hade faktiskt inte tänkt på att det är nästan exakt etthundra år mellan de här bilderna. Jag visste att det har jämförts med Titanic, men tänkte inte på årtalen.
Idag flyttar min yngsta igen. Jag tror hon har kvar sitt spring i benen :) Önskar er båda väldigt mycket lycka till.
Önskar också mycket lycka med sitt nya och snart inflyttat i hus, Josse o Robert!
Familjen är så stor och alla rör sig i sina cirklar, det är inte alltid jag hinner med :)
Nu är det fortsatt städning innan jag går till Vävloftet för att påbörja ett nytt spännande mönster som jag ritat av efter en liten bild. (Jag har ju fått 40-årskris på mina ögon, dryga 25 år försent!)
Så har jag också ett spännande syprojekt på gång, jag skulle verkligen ha behov av att kunna klona mig i åtminstone tre stycken just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0