Ymseborg!

Borgruinen som är så lokalt uppskattad och även finns med i både böcker och filmer om Arn. Jag skall skriva om Ymseborg i krönikan och har fått ganska mycket material via gamla artiklar, studiematerial m m. Men så tänkte jag avsluta hela artikeln med att beskriva dagens Ymseborg - alltså främst växtligheten och djurlivet (de blå grodorna) m m. Men på internet verkar det inte finnas mycket. Ymseborg är beskrivet på Wikipedia på en halv sida, inte ett ord varken om växter eller djur. Det känns lite snopet tycker jag, men jag får väl träna på grävande journalistik :)

Kommentarer
Postat av: Suz

Tips: på Wikipedia kan man fylla i ny information själv när den är verifierad, bra idé tycker jag eftersom det finns en massa människor därute som ibland har mer kunskap än experterna

2012-01-28 @ 00:54:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0